Regnskapskontoret digiTALL vil kvitte seg med mest mulig papir. Kontoret bruker Traveltext for å effektivisere håndteringen av reiseregninger og utleggsregninger for kundenes medarbeiderne.

– Honorarene våre går ned. Det er fint, spissformulerer daglig leder Roar Lereim.

Saken er at reiseregninger og utleggsregninger krever mye manuelt arbeid. Medarbeidere i digiTALL kunne ha brukt mye fakturerbar tid på å gjennomgå reiseregninger, rette opp feil og punche manuelt.

 

Nye inntektsområder

– Dette er kjedelige og frustrerende arbeidsoppgaver. Vi ønsker å automatisere flest mulig prosesser. Fremfor papir vil vi generere data som går rett i regnskapssystemet. Det er fremtiden og vi ligger i forkant. Inntektsbortfallet kompenserer vi med å betjene flere kunder med et utvidet tjenestespekter, sier Lereim.

LES MER: Fullservice byrå på regnskap, IT og web med kontorer i Trondheim og på Billingstad utenfor Oslo.

Å være forhandler av Traveltext er ett nytt inntektsområde. Et annet er rådgivning i hvordan kunder selv kan effektivisere bokføringen sin. Traveltext er en gjenganger blant rådene.

Lereim beskriver Traveltext som ”ekstremt lettbrukt”. digiTALL bruker løsningen selv.

 

Kult. Intuitivt. Moro

– Systemet fungerer veldig godt og sparer både oss og kunden for verdifull tid. Og så er det faktisk moro. Løsningen er utrolig kul og selvforklarende. Fantastisk enkel å bruke, sier han.

Med Traveltext kan brukerne raskt levere reiseregninger og utleggsregninger. digiTALL har ordnet det slik, at brukerne får utbetalingene fortløpende inkludert refusjoner i henhold til statens satser.

Teknisk går dataene fra Traveltext inn i regnskapssystemet som tilrettelegger en a konto-utbetaling. Lønnskjøringen blir gjort senere.

 

Motiverende

– Vi regnskapsførere har lett for å tenke at dette alltid må via lønn. Men, vi tar en raskere vei for å motivere medarbeidere til å levere regningene sine. Vi har stålkontroll hele veien og det fungerer fint, sier Lereim.

Roar Lereim i digiTALL
Roar Lereim i digiTALL

Ett Tall Ett Sted En Gang – det er digiTALL. – Vi automatiserer mest mulig og introduserer kundene for Traveltext på reiseregninger og utlegg. For oss er det viktigere å hjelpe kunden å drive butikken bedre enn å rydde opp i bilag, sier daglig leder Roar Lereim i digiTALL.